نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتمند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو
سرخط خبرها

بازگشت مشهد به رینگ| خراسانی‌ها در لیگ برتر بوکس

  • کد خبر: ۵۷۱۴۷
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
بازگشت مشهد به رینگ| خراسانی‌ها در لیگ برتر بوکس
بوکس خراسان‌رضوی پس از یک دهه غیبت، دوباره به سطح اول باشگاه‌های ایران برمی‌گردد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ از آخرین‌باری که «هوک» بوکسور مشهدی تیتر یک روزنامه‌های کشور شد، سال‌ها می‌گذرد. سال‌هایی که به درازای خاموشی رقص‌پای بوکسور‌های خراسانی روی رینگ، به سال‌های افول این رشته ورزشی در استان بدل شد. بوکس مشهد چهره‌های نامداری را در تاریخ خود داشته است؛ از غلامرضا ارمگان بگیرید تا غلامحسین توتونچی. ستاره‌هایی که به نام بوکس این شهر گره خورده‌اند، اما در ۲ دهه گذشته هیچ‌گاه جایگزینی برای آن‌ها نیامده است.
 
حالا با اعلام فدراسیون بوکس مبنی بر برگزاری رقابت‌های لیگ برتر از سوم اسفندماه، بوکس مشهد به تکاپو افتاده است تا بعد از ۱۱ سال در این رقابت‌ها تیمی داشته باشد. از هیئت بوکس استان خبر می‌رسد ۲ اسپانسر پا پیش گذاشته‌اند و قرار است تیمی از مشهد در لیگ برتر فصل پیش رو حاضر باشد. اتفاقی که می‌تواند شور و هیجان را به این رشته ورزشی در استان بیاورد. تیم بوکس مشهد قرار است با شرکت در این مسابقات باری دیگر جوانان علاقه‌مند به این رشته ورزشی را به حضور روی رینگ ترغیب کند.

۸ تیم برتر کشور روی رینگ بوکس

رقابت‌های لیگ برتر بوکس امسال قرار است بعد از سال‌ها تعطیلی باری دیگر برگزار شود و فدراسیون بنا دارد یک‌بار دیگر بستر رشد این رشته ورزشی را از طریق برگزاری مسابقات دوره‌ای با عنوان لیگ برتر فراهم کند. در سال‌های گذشته مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی، مهم‌ترین آوردگاه‌های ملی برای ظهور و بروز چهره‌های جوان در این رشته ورزشی بوده، اما امسال فدراسیون باری دیگر درگاه لیگ برتر را انتخاب کرده است تا ورزش‌کاران بستری جدید برای رشد و بلوغ خود پیدا کنند و با بستن قرارداد‌های مالی بتوانند آورده پولی هم داشته باشند.
 
آنچه تاکنون تأیید شده، حضور ۲ تیم از تهران و تیم‌هایی از خوزستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، اصفهان، لرستان و تیمی با عنوان ارتش است. مشخص نبودن اسپانسر‌های نهایی تیم‌ها سبب شده است تا هنوز نام تیم‌ها مشخص نباشد، اما آنچه واضح است، اینکه تاکنون ۸ تیم برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

ورودی ۳۰ میلیونی و تیمی تمام‌بومی

رئیس هیئت‌بوکس خراسان‌رضوی با اشاره به هزینه‌های تیم‌داری در لیگ برتر بوکس گفت: همان‌طور که می‌دانید، هیئت‌ها حق تیم‌داری ندارند، اما ما زمینه‌ای را فراهم کردیم که خوشبختانه ۲ اسپانسر پای کار آمدند و، چون باید یک نام برای تیم انتخاب کنیم و هنوز این کار انجام نشده، اکنون با نام خراسان‌رضوی فهرست نفرات را به فدراسیون اعلام می‌کنیم. امیرحسین اخوان افزود: هزینه ورودی مسابقات ۳۰ میلیون تومان است و، چون مسابقات به‌صورت متمرکز در اراک برگزار می‌شود، تصور می‌کنم در هزینه رفت‌وآمد تیم‌ها صرفه‌جویی خواهد شد. اخوان تصریح کرد: نگاه ما به این تیم بومی‌گرایی است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های بوکسور‌های خراسانی در تیم استفاده کنیم و تیمی کم‌هزینه و بومی، ولی باصلابت را راهی مسابقات کنیم.

بازگشت برای جلب اعتبار

بوکس خراسان در گذشته همیشه در کشور برای خود حرف‌های زیادی داشته است. اوایل دهه ۸۰ بود که حتی بوکس خراسان در رقابت‌های کشوری عنوان سومی را هم به دست آورد. با وجود این، سال‌هاست که نشانی از آن صلابت نیست. در چندسال اخیر سهم خراسان از حضور در مسابقات کشوری فقط سه‌چهار ورزش‌کار بوده است که پایین‌ترین سهمیه استان‌ها برای رقابت‌های کشوری به حساب می‌آید.
 
حسن مرادنژاد، دبیر هیئت‌بوکس که خود از بوکسور‌های قدیمی خراسان به شمار می‌رود، گفت: امسال ۴ بوکسور را به رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی فرستادیم و با وجود تمرین نکردن‌ها و مشکلاتی که کرونا به وجود آورده بود، نمایش قابل قبولی هم داشتند. عملکردی که باعث شد فدراسیون به ما پیشنهاد بدهد که در لیگ برتر آینده تیم داشته باشیم و ما به این فکر افتادیم که با همین بوکسور‌های بومی در لیگ برتر شرکت کنیم تا باری دیگر از اعتبار نام بوکس خراسان دفاع کرده باشیم. وی افزود: هیچ‌وقت اعتبارم را خراب نمی‌کنم و هرکسی را به لیگ برتر نمی‌بریم. مطمئن باشید کسانی برای تیم انتخاب می‌شوند که بوکسور‌های خوبی باشند.

تکلیف مشخص ۴ وزن بدون سرمربی!

مرادنژاد درباره انتخاب سرمربی تیم مشهد اظهار کرد: هنوز کمیته فنی درباره سرمربی تصمیم نگرفته است، اما در اوزان هشت‌گانه، ۴ بوکسور خوب داریم که از دل مسابقات انتخابی استان برگزیده شده‌اند و بی‌شک می‌توانند در تیم لیگ برتری ما باشند. وی افزود: علی حبیبی‌نژاد در وزن ۶۳ کیلوگرم، جواد زاده‌تراب در ۶۹ کیلوگرم، مهدی غلامیان در ۸۱ کیلوگرم و محمد شوریان در وزن ۹۱ کیلوگرم ۴ بوکسوری هستند که ان‌شاءا... برای تیم ما به میدان می‌روند. البته هنوز با آن‌ها قراردادی نبسته‌ایم، اما تصور می‌کنم بتوانیم از آن‌ها در لیگ پیش رو استفاده کنیم. مرادنژاد تصریح کرد: در ۴ وزن دیگر، یعنی اوزان ۵۲، ۵۷، ۷۵ و ۹۱+ هنوز تکلیف مشخص نیست، اما به احتمال فراوان، این اوزان را هم بوکسور‌های بومی پر خواهند کرد.

نتیجه‌گرایی یا آینده‌نگری؟

رئیس هیئت‌بوکس از جوان‌گرایی و توجه به نیرو‌های بومی در تیم لیگ برتری صحبت می‌کند و دبیرش نیز بر این موضوع تأکید دارد که شاید نتایج خیلی خوب نباشد، اما در آینده شاهد شکوفایی دوباره بوکس خراسان در کشور خواهیم بود. با این همه، مرادنژاد تأکید می‌کند که هیچ‌گاه آبرو و اعتبارش را خراب نمی‌کند و تیمی آبرومند را راهی مسابقات خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: شاید بوکسوری از استانی دیگر هم به تیم اضافه شود، اما همه تلاشمان این است که از بوکسور‌های بومی استفاده کنیم تا بوکسورهایمان تجربه لیگ برتری را به دست بیاورند. باید تابوی مبارزه با ملی‌پوشان برای بوکسور‌های ما شکسته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->